Jak długo trwa pozycjonowanie?

Poprawianiem pozycji swojej strony w wyszukiwarkach możesz zajmować się samodzielnie lub zlecić to zadanie agencji albo freelancerowi. Jednak w każdym przypadku pojawi się pytanie – jak długo to trwa? W jakim czasie pozycjonowanie strony powinno przynieść oczekiwane rezultaty, takie jak pojawienie się witryny na pierwszej stronie wyników wyszukiwania?

Niestety nie istnieje jedna, uniwersalna odpowiedź na tak postawione pytanie. Pozycjonowanie nie jest czynnością, którą wystarczy wykonać „raz a dobrze” i cieszyć się efektami. Zdarza się, że strona wskakuje na wysokie pozycje w ciągu miesiąca, ale są to bardzo rzadkie przypadki i dotyczą mało konkurencyjnych fraz. Natomiast zwykle na efekty trzeba poczekać przynajmniej pół roku. Dlaczego?

Jak długo trwa pozycjonowanie?

Pozycjonowanie

Znane wyszukiwarki
Co to jest pozycjonowanie?

Co składa się na wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych?

Analiza konkurencji
Analiza konkurencji

Sprawdź jakie działania prowadzi Twoja konkurencja - w procesie pozycjonowania jest to kluczowe!

Agencje SEO
Agencje SEO

Jak znaleźć profesjonalistów, którzy wypozycjonują Twoją witrynę?

Etapy pozycjonowania
Etapy pozycjonowania

Jakie kroki należy podjąć aby znaleźć się na wyższych pozycjach w Google?

Co wpływa na czas pozycjonowania?

Aby strona pojawiła się w Google, najpierw muszą do niej dotrzeć boty wyszukiwarki, które następnie skanują jej zawartość przechodząc po kolejnych linkach. Już samo dotarcie botów do strony może zająć kilka tygodni. To samo dotyczy poprawiania pozycji. Aby Google zauważyło, że dodałeś do bloga nowe treści, boty muszą dotrzeć do strony ponownie. Częstotliwość tych odwiedzin jest uzależniona m.in. od popularności witryny i intensywności działań jej autora. Warto więc pracować nad swoją stroną regularnie, aby boty wiedziały, że warto częściej „wpadać w odwiedziny”.

Kolejny ważny czynnik to konkurencja na wybrane frazy. Jeśli starasz się osiągnąć TOP10 na krótkie, mocne hasła (np. „laptopy sklep”, „kurtki damskie”) itp. to czas pozycjonowania będzie znacznie dłuższy, gdyż konkurencja już mocno się napracowała, żeby osiągnąć dobre pozycje. W takim przypadku na efekty pozycjonowania nierzadko trzeba czekać ponad rok. Łatwiej i szybciej wskoczysz na pierwszą stronę Google na długie frazy (tzw. long tail, np. „laptop Lenovo Y70 17 cali” czy „kurtka damska zimowa ciepła”).

Na czas pozycjonowania wpływ mają też czynniki niezależne od SEOwca, np. aktualizacje skryptów Google czy bieżące działania konkurencji.