Jakie są etapy pozycjonowania?

Usługa pozycjonowania nie jest jednorazową czynnością, którą wystarczy wykonać, aby strona wskoczyła na wysokie miejsca w Google. Pozycjonowanie to proces wykonywany w sposób ciągły. Zazwyczaj współpraca z agencją lub freelancerem składa się z kilku etapów.

Analiza strony i podpisanie umowy

Jeszcze przed przygotowaniem umowy, specjaliści dokładnie przyglądają się stronie. To ważne, bo na czas i jakość SEO wpływa wiele czynników. Są to m.in.:

  • dotychczasowe pozycjonowanie lub jego brak,
  • ewentualne filtry nałożone przez Google,
  • ilość i jakość linków prowadzących do witryny,
  • technologia wykonania strony internetowej,
  • branża,
  • techniczna jakość strony.
Etapy pozycjonowania

Pozycjonowanie

Znane wyszukiwarki
Co to jest pozycjonowanie?

Co składa się na wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych?

Analiza konkurencji
Analiza konkurencji

Sprawdź jakie działania prowadzi Twoja konkurencja - w procesie pozycjonowania jest to kluczowe!

Jak długo trwa pozycjonowanie?
Jak długo trwa pozycjonowanie?

Jest wiele czynników, które składają się na to z pozoru proste pytanie.

Agencje SEO
Agencje SEO

Jak znaleźć profesjonalistów, którzy wypozycjonują Twoją witrynę?

Po zbadaniu witryny, agencja kontaktuje się z klientem, aby porozmawiać o jego oczekiwaniach, dostępnym budżecie i planach związanych ze stroną. Doświadczony specjalista jest w stanie mniej więcej nakreślić ramy czasowe, w jakich agencja osiągnie efekty wymagane przez klienta. Jeśli strony są zgodne co do ustaleń, następuje podpisanie umowy. Większe agencje przypisują do danego klienta konkretnego specjalistę SEO, który jest opiekunem danej witryny.

Przygotowanie do pozycjonowania

Gdy umowa jest podpisana, można rozpocząć pozycjonowanie strony. Jednym z najważniejszych elementów początkowego etapu jest wybór słów kluczowych. Na dobranych hasłach opierają się niemal wszystkie kolejne działania SEO. Agencja wskazuje frazy, które pasują do biznesu klienta, mają szansę przyciągnąć użytkowników realnie zainteresowanych zakupem, a także pozwalają na skuteczne pozycjonowanie. Mocna konkurencja w branży może znacząco ograniczyć pole manewru w doborze słów kluczowych.

Na tym etapie wykonywany jest również szczegółowy audyt strony.

Optymalizacja techniczna witryny

Na podstawie audytu strona internetowa jest dostosowana tak, aby była zgodna z wymaganiami Google. Optymalizacja oznacza m.in. przyspieszenie witryny, usuwanie błędów z indeksacją, dodawanie mapy strony czy też usuwanie problemów związanych ze strukturą witryny.

Rozbudowa treści i pozyskiwanie linków

Kolejny etap można nazwać pozycjonowaniem właściwym. To czynności, które są wykonywane w sposób ciągły i jeśli tylko budżet firmy na to pozwala, warto kontynuować je latami. Znaczna część pracy agencji SEO to rozbudowa treści na stronie – dodawanie opisów kategorii, rozwijanie bloga czy zakładki z artykułami. Tworzone są również artykuły na zewnętrzne portale z linkiem do pozycjonowanej strony. Odnośniki stanowią drugi filar pozycjonowania właściwego. Seowcy pozyskują linki z różnych źródeł, m.in. blogów, serwisów tematycznych, forów, ogłoszeń czy portali społecznościowych.