Jak wybrać agencję SEO?

Czy można promować biznes bez pozycjonowania w wyszukiwarkach? Można, ale w wielu przypadkach po prostu nie warto! SEO pozwala na osiągnięcie trwałych efektów stosunkowo niskim kosztem. Rzetelnie i umiejętnie wykonywane pozycjonowanie strony zwiększa ilość odwiedzających oraz konwersji wielokrotnie.

Jeśli chcesz mieć pewność, że Twoja strona jest promowana jak należy, powinieneś zlecić to zadanie profesjonalistom. Tylko jak znaleźć tych, którzy rzeczywiście osiągną oczekiwane przez Ciebie rezultaty? Niestety, niskiej jakości SEO może wpłynąć na biznes negatywnie. W skrajnych przypadkach strona zostaje zablokowana przez Google! Jak uniknąć ryzyka i rozpocząć owocną współpracę z profesjonalnymi pozycjonerami?

Agencje SEO

Pozycjonowanie

Znane wyszukiwarki
Co to jest pozycjonowanie?

Co składa się na wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych?

Analiza konkurencji
Analiza konkurencji

Sprawdź jakie działania prowadzi Twoja konkurencja - w procesie pozycjonowania jest to kluczowe!

Jak długo trwa pozycjonowanie?
Jak długo trwa pozycjonowanie?

Jest wiele czynników, które składają się na to z pozoru proste pytanie.

Etapy pozycjonowania
Etapy pozycjonowania

Jakie kroki należy podjąć aby znaleźć się na wyższych pozycjach w Google?

Jak znaleźć solidną agencję SEO?

Najlepszym sposobem na znalezienie sprawdzonej agencji są tradycyjnie rekomendacje. Jeśli znasz osobę, której strona była z sukcesem pozycjonowana, zapytaj o jakość współpracy i koszty. Firmy SEO od kilku lat powstają jak grzyby pod deszczu i duża część dopiero startuje w branży. Niestety łatwo trafić też na zwykłych oszustów. Rekomendacja z zaufanego źródła jest więc w tej branży bezcenna!

Jeśli natomiast chcesz się skusić na ofertę znalezioną w internecie lub pomoc specjalisty, który dzwoni, bo „właśnie zbadał Twoją stronę” i chce zaproponować pozycjonowanie – koniecznie sprawdź opinie w sieci. Naturalnie, trudno zweryfikować wiarygodność komentarzy, ale w ten sposób przynajmniej unikniesz wyłudzenia. Po wpisaniu niektórych nazw agencji SEO znaleźć można np. grupy typu „Poszkodowani przez…”.

O agencję warto też podpytać na forach i fejsbukowych grupach. Pamiętaj jednak, że najlepiej szukać opinii poza stronami ściśle związanymi z SEO. Jeśli zapytasz o polecenie agencji SEO na grupie o nazwie „SEO/SEM”, po prostu otrzymasz kilkadziesiąt odpowiedzi z ofertami – każdy poleci siebie. Większe szanse na sensowną rekomendację dają np. grupy skupione na ecommerce lub blogowaniu – wybierz taką, która jest związana z Twoją działalnością.

Jak ocenić jakość współpracy?

Specjaliści SEO są trochę jak mechanicy czy informatycy – robią coś, na czym klient się nie zna, a więc ocena rzetelności ich pracy jest utrudniona. Niemniej, solidną agencję poznasz m.in. po regularnie wysyłanych raportach. Powinny one wskazywać pozytywne wyniki (pierwsza strona Google) po około pół roku dla łatwiejszych (czyli dłuższych) fraz. Koniecznie zaglądaj też do swoich kont Google Analytics oraz Google Search Console, by sprawdzić, czy rosną ruch organiczny oraz ilość linków przychodzących z wiarygodnych serwisów.